نحوه تنظیم تاریخ و زمان در ساعت مچی زنانه مردانه آنالوگ - معرفی اصل یا تقلبی بودن ساعت مچی زنانه دخترانه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تنظیم تاریخ و زمان در ساعت مچی زنانه مردانه آنالوگ

نحوه تنظیم تاریخ و زمان در ساعت مچی ارزان قیمت زنانه مردانه آنالوگ

ساعت های مچی در کنار وظیفه‌ی اصلی خود، دارای تاریخ‌ شمار نیز هستند. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه تاریخ ساعت مچی (آنالوگ) خود را در ساعتهای سه موتوره و تک موتوره تنظیم کنید.

چرخانده های تنظیم تاریخ

چرخانده های تنظیم تاریخ

قسمت تاریخ ‌شمار یک ساعت مچی، به وسیله یک چرخاننده ساده عمل میکند. معمولا تاریخ‌ شمار در کنار اعداد 3 ، 4 و یا 6 قرار می گیرد که بسته به نوع ساعت به دو صورت دیجیتالی و آنالوگ وجود دارند. (در این مطلب ما تنظیم تاریخ برای ساعت مچیهای آنالوگ (نه دیجیتالی) را بررسی میکنیم)

چگونه تاریخ ساعت مچی خود را تنظیم کنیم؟

ساعت  زنانه AR1873

 تنظیم ساعت زنانه

 انتخاب ساعت  زنانه

بیوگرافی  ساعت   سواچ

چگونه ساعت زنانه  ارا  بشناسیم

از کجا ساعت بخریم ؟

 

 

ساعت های مچی دارای قسمت های مختلفی است که برای تنظیم تاریخ ساعت های مچی از “پیچ تنظیم” کنار ساعت استفاده میشود. نحوه عملکرد آن به این صورت است که این پیچ قابل قرار گیری در سه حالت مختلف است. البته این موضوع در ساعت های مختلف گوناگون بوده است اما در اغلب موارد پیچ تنظیم دارای سه حالت میباشد. در حالت شماره 0 معمولا تنظیمی صورت نمی گیرد و برای تنظیم و تغیر نیاز به تغییر حالت است.

در حالت شماره 1 (پس از اینکه پیچ را یک مرحله به سمت بیرون بکشید) که جهت تنظیم ماه و روز میباشد، مشتری میتواند با چرخش چرخ تنظیم به راحتی نسبت به تنظیم و تغییرات لازم و مورد نیاز خودش اقدام کند.

در حالت شماره 2 (پس از اینکه پیچ را دو مرحله به سمت بیرون بکشید) که به منظور تنظیم ساعت اصلی است، مشتری به راحتی میتواند ساعت خود را با توجه به عقربه های دقیقه و ساعت تنظیم کند.

در زیر تصویر هر سه حالت جهت فهم بهتر مطالب تنظیم قرار داده شده است که امید است که شما کاربر گرامی به راحتی بتوانید تاریخ ساعت خودتان را تنظیم کنید.

مراحل تنظیم تاریخ ساعت

مراحل تنظیم تاریخ ساعت

تماشای ویدیو زیر برای تنظیم تاریخ و روزشمار ساعتهای مچی سیتیزن هم خالی از لطف نیست.

نمایشگر ویدیو
00:00
 
00:00

بی نظمی در تنظیم تاریخ ماه های 30 روزه و 31 روزه

یکی از عیب های وارده بر تاریخ‌ شمار ساعت‌های مچی، بی نظمی در تاریخ است. اینکه در 6 ماهه اول سال روزهای یک ماه شامل 31 روز میباشد ولی در شش ماهه‌ی دوم تعداد روزها 30 میباشد. تعداد انگشت شماری از ساعت ها می ‌توانند این بی‌نظمی را برطرف کنند. اینگونه از ساعت ها را در اصطلاح ساعت های دائمی می‌ نامند که ساخت و تولید اینگونه ساعت ها سخت تر ساخت سایر ساعت های مچی است.

اساسا، “ساعت های دائمی” به طور خودکار روز، ماه و سال را شناسایی و تنظیم می‌کنند. این ساعت ها از قبل تنظیم شده اند و میتوانند عیب مطرح شده را رفع کنند. امروزه ” ساعت های دائمی ” جهت استفاده تا سال 2100 میلادی ساخته و روانه بازار میشوند.

ساعت های بدون نیاز به تنظیم تاریخ

ساعت های بدون نیاز به تنظیم تاریخ

برخی از ساعت‌های ارزان کوارتز نیز قابلیت جبران کوتاهی به شکل ساده و دستی روز های ماه را دارند. اما برای مثال ساعت های کمپانی “Timex” برای تنظیم تاریخ نیازمند ریست شدن ساعت به وسیله خود این کمپانی است که مشتری مجبور میشود بصورت حضوری به این کمپانی مراجعه کند. در تمام ساعت های دیگر مشتری به راحتی میتواند به صورت دستی تاریخ ساعت را تنظیم کند.